Allradschalter ohne funktion

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Hallo zusammen , ich habe ein kleines Problem mit dem Allradschalter. Zu meinem Auto , Dodge Ram 5.7 Hemi Bj2006 3 Generation .
Am Schalter kommt einmal geschalter12 v an aber nur 5v Dauerplus an . Am Steuergerät gehen auch nur 5v raus.
Ist das so richtig? Denke nicht , den es ist ja kein sensor, bräuchte da bisschen Hilfe.
Lg Björn
 
Habe gerade noch festgestellt das die Batterie hin ist . Kann es auch daran liegen?
 
Die Spannung sollte so passen, da der Schalter nur Widerstände schaltet, welche von der Instrumenteneinheit ausgewertet werden
SWITCH-TRANSFER CASE SELECTOR
DESCRIPTION

The selector switch assembly is mounted in the left side of the vehicle’s Instrument Panel (IP) and consists of a rotary knob connected to a resistive network for the mode and range shift selections. Also located in this assembly is a recessed, normally open momentary switch for making shifts into and out of transfer case NEUTRAL. A pen, or similar instrument, is used to make a NEUTRAL shift selection, thus reducing the likelihood of an inadvertent shift request.
The selector switch also contains light emitting diode’s (LED’s) to indicate the transfer case position and whether a shift is in progress.
OPERATION
As the position of the selector switch varies, the resistance between the Mode Sensor supply voltage pin and the Mode Sensor output will vary. Hardware, software, and calibrations within the Transfer Case Control Module (TCCM) are provided that interpret the selector switch resistance as given in the table below: SELECTOR SWITCH INTERPRETATION
SELECTOR SWITCH INTERPRETATION
pasted-from-clipboard.png
For resistances between the ranges B-E shown for each valid position (T-Case NEUTRAL, 4LO, 4HI, AWD), the TCCM may interpret the resistance as:
- either of the neighboring valid positions.
- as an invalid fault position.
For resistances between the ranges E and F shown for AWD and in-between positions, the TCCM may interpret the resistance as:
- the AWD position.
- an invalid fault position.
- a valid in-between position.
For resistances between the ranges F and G shown for in-between positions and fault condition (open), the TCCM may interpret the resistance as:
- a valid in-between position.
- an invalid fault position.
For resistances between the ranges A and B shown for the fault condition (short) and , T-Case NEUTRAL, the TCCM may interpret the resistance as:
- the T-Case NEUTRAL position.
- an invalid fault position.
The LED’s in the selector assembly are illuminated/flashed in the following manner to indicate a particular condition or state.
- A solidly illuminated LED indicates a successfully completed shift and the current operating mode of the transfer case. While a shift has been requested but not yet completed, the LED for the desired transfer case position is flashed.
- A flashing operating mode LED for the desired gear indicates that a shift to that position has been requested, but all of the driver controllable conditions have not been met. This is in an attempt to notify the driver that the transmission needs to be put into NEUTRAL, the vehicle speed is too great, or some other condition
pasted-from-clipboard.png

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Die Lampen im Instrument gehen auch nicht,es tut sich absolut nichts wenn ich am Schalter drehe. Wo muss ich ansetzten zur Fehlersuche?
 
Habe gerade mal das Tacho rausgenommen , Habe hinten 3 Anschlüsse 2 gaue und einen weißen . Der kleine weisse Anschluss ist frei.
 
Der kleine weiße ist generell frei.
Wenn du die Widerstände, wie oben geschrieben, durchgemessen hast und die soweit passen, wäre evt. ein Fehler-Auslesen angesagt.
Die LEDs werden auch von der Instrumenteneinheit angesteuert.
 
fehler auslesen hat nichts gebracht , allerdings wenn ich den schalter auf 4wd stelle und den stecker am verteilergetriebe abziehe und wieder drauf mache geht der allrad rein , wenn der schalter dann auf 2wd und stecker am kleinen stellmotor vorne abziehe geht er wieder raus der 4wd . Wer kann da helfen?

vilen dank für eure ganze hilfe schonmal an der stelle
 
2te mal Allrad rein wie beim ersten mal beschrieben und raus ging er erst nicht , dann nach bisschen Wartezeit Schalterstellung 2wd dann Zündung an ,auf einmal ging er wieder raus.
mhmhmh blicke irgendwie nicht durch wie der Allrad geschaltet wird und welche Schalter Sensoren alle dazu gehören
 
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