Jup, das ist das Central Timer Module (CTM). Lage wie oben beschrieben.
Und deiner VIN nach hast du ein Modelljahr 2000. Solltest du bitte in deiner Signatur korrigieren.
Eine nicht leuchtende Airbaglampe kann auch ganz böse abgeklebt oder einfach nur defekt sein.
Sollte denn das Modul defekt bzw. abgesteckt sein, dann würden theoretisch auch einige andere Sachen nicht funktionieren:
Some of the functions and features that the CTM supports or controls include:
- Chimes for the following conditions:
- Headlamps on with ignition off and driver door open warning
- Key in ignition with ignition off and driver door open warning
- ABS lamp warning (if the vehicle is so equipped)
- Airbag lamp warning
- Check gauges lamp warning
- Door ajar lamp warning
- Low fuel lamp warning
- Low washer fluid lamp warning
- Seat belt reminder lamp warning
- Transmission oil temperature lamp warning (automatic transmission)
- Central locking
- Courtesy lamp defeat
- Courtesy lamp time-out (high-line only)
- Intermittent wipe control
- Enhanced accident response (high-line only)
- Horn chirp upon door lock with RKE (customer programmable) (high-line only)
- Illuminated entry (high-line only)
- Power door lock control (high-line only)
- Power lock inhibit (high-line only)
- Remote Keyless Entry (RKE) (high-line only)
- Remote radio switches (high-line only)
- Rolling door locks (customer programmable) (high-line only)
- Speed sensitive intermittent wipe (high-line only)
- Vehicle Theft Security System (VTSS) (high-line only) (if the vehicle is so equipped)
- Wipe after wash (high-line only).
Es gibt auch erstmal die Möglichkeit einen Test durchzuführen. Sollte zum Beispiel kein Signal für "Airbaglampe an" gesendet werden, gäbe es dabei eine Fehlermeldung.
Für den Test musst du bei 'Zündug aus' den Tageskilometerzählertaster in der Instrumenteneinheit drücken und gedrückt halten, dann die Zündung einschalten und wenn CHEC im Kilometerzählerdisplay erscheint, den Taster loslassen. Es erscheinen dann nacheinander evt. vorhandene Fehlercodes in der Tageskilometeranzeige:
Message | Description | Correction |
110 | A failure has been identified in the cluster CPU, RAM, or EEPROM. | 1. Replace the faulty cluster. |
900 | 900 The CCD data bus is not operational. | 1. Check the CCD data bus connections at the cluster.
2. Check the cluster fuses.
3. Check the CCD data bus bias.
4. Check the CCD data bus voltage.
5. Check the CCD data bus terminations. |
920 | The cluster is not receiving a vehicle speed message from the PCM. | 1. Check the PCM software level and reflash if required.
2. Use a DRBIIIT scan tool to verify that the vehicle speed message is being sent by the PCM. |
921 | The cluster is not receiving a distance pulse message from the PCM. | 1. Check the PCM software level and reflash if required.
2. Use a DRBIIIT scan tool to verify that the distance pulse message is being sent by the PCM. |
940 | The cluster is not receiving an airbag lamp-on message from the ACM. | 1. Check the CCD data bus connections at the ACM.
2. Check the ACM fuse. |
950 | The cluster is not receiving an ABS lamp-on message from the CAB. | 1. Check the CCD data bus connections at the CAB.
2. Check the CAB fuse. |
960 | The cluster is not receiving an ABS lamp-on message from the CAB. | 1. Check the CCD data bus connections at the TCM.
2. Check the TCM fuse. |
999 | The cluster is not receiving a PRND21 message from the TCM. | 1. Record the failure message. 2. Depress the trip odometer reset button to continue the Self-Diagnostic Test. |
Wenn die 999 erscheint, einfach nochmal den Tageskilmeterzählertaster kurz drücken und im Anschluss macht er noch ein paar weitere Tests, wie Kilometerzählerdisplaytest, Leuchtentest und Zeigertest.