Fehlercode P0463

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Seelze
Hallo,
habe ein Problem mit meiner Tankanzeige bei meinem Dakota 3,7l Bj 2004. Der Tank ist voll Anzeige geht von jetzt auf gleich auf ganz leer zurück und Tankanzeigeleute und Motormanagmantleuchte leuchten. Wenn ich den Wagen aus mache und nach kurzer Zeit wieder starte geht die Tankanzeige wieder ( mal länger aber auch mal kürzer) Die andere Kontrolleuchte leuchtet ständig.
Kann mir wer einen Tip geben wie das Problem zu lösen ist
:?:
:?:
:?:

Bin dankbar für jede Hilfe
Gruß Matthias
 
Ist zwar für nen Jeep, aber die Technik dürfte die gleiche sein! Quelle: https://dodgeforum.com/forum/jeeps/250749-i-need-help-with-two-dtcs-p0463-p1494.html

P0463-FUEL LEVEL SENDING UNIT VOLTS TOO HIGH
When Monitored: Ignition on and battery voltage above 10.4 volts.
Set Condition: The fuel level sensor signal voltage at the PCM goes above 9.9 volts for
more than 90 seconds.
POSSIBLE CAUSES
FUEL PUMP MODULE WIRING HARNESS INTERMITTENT
SENSOR GROUND CIRCUIT OPEN
FUEL LEVEL SENSOR
FUEL LEVEL SENSOR SIGNAL CIRCUIT OPEN
POWERTRAIN CONTROL MODULE
TEST ACTION APPLICABILITY
1 Turn ignition on.
With the DRB, read the fuel level sensor voltage.
Is the fuel level sensor voltage above 9.9 volts?
All
Yes ® Go To 2
No ® Go To 6
2 Turn ignition off.
Disconnect the fuel pump module connector.
Connect a jumper wire between the fuel level sensor signal circuit and the sensor
ground circuit at the fuel pump module connector.
Turn ignition on.
With the DRB, read the fuel level sensor voltage.
Is the fuel level sensor voltage below 1.0 volt?
All
Yes ® Replace the fuel level sensor.
Perform the Powertrain Verification Test - Ver 2.
No ® Go To 3
3 Turn ignition off.
Disconnect the fuel pump module connector.
Disconnect the Powertrain Control Module connectors.
Note: Check connectors - Clean/repair as necessary.
Using an ohmmeter, measure the sensor ground circuit from the PCM connector to
the fuel pump module connector.
Is the resistance below 5.0 ohms?
All
Yes ® Go To 4
No ® Repair the open sensor ground circuit.
Perform the Powertrain Verification Test - Ver 2.
188
DRIVEABILITY
4 Turn ignition off.
Disconnect the fuel pump module connector.
Disconnect the Powertrain Control Module connectors.
Note: Check connectors - It is critical that the connector is free from any
signs of corrosion or deformities - Clean/repair as necessary.
Using an ohmmeter, measure the fuel level sensor signal circuit from the PCM
connector to the fuel pump module connector.
Is the resistance below 5.0 ohms?
All
Yes ® Go To 5
No ® Repair the open fuel level sensor signal circuit.
Perform the Powertrain Verification Test - Ver 2.
5 If there are no possible causes remaining, replace the Powertrain Control Module.
View repair options.
All
Repair
Replace the Powertrain Control Module
Perform the Powertrain Verification Test - Ver 2.
6 Visually inspect the wiring harness leading to the fuel pump module. Look
for any parts of the wiring harness that may be pinched or rubbed through.
Turn the ignition on.
With the DRBIIIt, monitor the fuel level sensor voltage.
Using the schematic, wiggle the Fuel Pump Module Connector & Harness.
Was there any fuel level sensor voltage change, during the wiggle test?
All
Yes ® Repair the wiring harness as necessary.
Perform the Powertrain Verification Test - Ver 2.
No ® Test Complete.
189
DRIVEABILITY
P0463-FUEL LEVEL SENDING UNIT VOLTS TOO HIGH

Das könnte auch helfen!
https://www.bba-reman.com/content.aspx?content=NEXT_DTC_P0463
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Danke für die schnellen Antworten jetzt kann ich ans Werk gehen und den Fehler gezielt suchen.
Gruß Matthias
 
Kurze Info. Habe den Fehler gefunden. Störung tritt nur bei Regen auf.Folgendes scheint der Grund gewesen zu sein: Das Wasser was auf der Ladefläche durch die vorderen Zurpunkte abläuft läuft zum teil über den Tank, wodurch warscheinlich eine Massebrücke ensteht. Ich habe die Anschlussstecker alle mit Dichtmasse abgedichtet. Für die Arbeit mußte ich dn Tank ein wenig runter lassen ziehmlich fummelig aber geht.Anschließend Wasserschlauch raufgehalten (direkt auf die Anschlüsse) und schau an Tankanzeige geht nicht mehr auf Null zurück.
Problem gelöst Matthias glücklich
:-D
 
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