Klimaanlage - Füllmenge Kältemittel und Öl

Dodge-Forum

Help Support Dodge-Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.
Registriert
07. Nov. 2014
Beiträge
2
Reaktionspunkte
0
Ort
Lauenburg
Moin.
Ich bin neu hier und versuche mich hier zurechtzufinden. Hab aber nicht passendes für mein Thema gefunden.
Ich habe einen Dodge Ram 1500 von 2002 mit einem 5,9l V8.
Ich benötige Hilfe bei den Füllmengen für die Klimaanlage. Die Klimaanlage lief leider seit einiger Zeit nicht, da ein Riss in einer Leitung war.
Leitung ist getauscht. Der Trockner auch, da die Leitung daran festgegammelt war.
Nun möchte ich wissen, wie viel Kältemittel R134a nun in die Klimaanlage kommt.
Und welches und wie viel Öl überall hinein kommt.
Leider ist auf keinen Anbauteilen ein entsprechender Aufkleber zu finden.

Vielen Dank schon mal für die Antworten und freundliche Grüße

Max
 
Füllmenge R134a sind 0,7571 kg (26oz)
Ölempfehlung ist SP-15 PAG -
Füllmenge siehe nachstehender Text und Tabelle
STANDARD PROCEDURE - REFRIGERANT OIL LEVEL
When an air conditioning system is assembled at the factory, all components except the compressor are refrigerant oil free. After the refrigerant system has been charged and operated, the refrigerant oil in the compressor is dispersed throughout the refrigerant system. The accumulator, evaporator, condenser, and compressor will each retain a significant amount of the needed refrigerant oil.
It is important to have the correct amount of oil in the refrigerant system. This ensures proper lubrication of the compressor. Too little oil will result in damage to the compressor. Too much oil will reduce the cooling capacity of the air conditioning system.
It will not be necessary to check the oil level in the compressor or to add oil, unless there has been an oil loss. An oil loss may occur due to a rupture or leak from a refrigerant line, a connector fitting, a component, or a component seal. If a leak occurs, add 30
milliliters (1 fluid ounce) of refrigerant oil to the refrigerant system after the repair has been made. Refrigerant oil loss will be evident at the leak point by the presence of a wet, shiny surface around the leak.
Refrigerant oil must be added when a accumulator, evaporator coil or condenser are replaced. See the Refrigerant Oil Capacities chart. When a compressor is replaced, the refrigerant oil must be drained from the old compressor and measured. Drain all of the refrigerant oil from the new compressor, then fill the new compressor with the same amount of refrigerant oil that was drained out of the old compressor.

pasted-from-clipboard.png
 
Oben